ÁLTALÁNOS KERESKEDELMI FELTÉTELEK

ÁLTALÁNOS KERESKEDELMI FELTÉTELEK

Ezek a kereskedelmi feltételek ("Feltételek") mint Vásárlót, és a minket, mint Eladót vagy a kereskedő jogait és kötelezettségeit szabályozzák a szerződő viszonyokon belül, konkrétan az Eshop honlapja általi kommunikációkor betegekszamara.hu

Minden feldolgozott személyes adatával kapcsolatos információ a személyes adatok feldolgozásának elvei tartalmazzák, amelyek itt találhatók https://www.betegekszamara.hu/az-adatok-feldolgozasanak-elvei/

Amint az bizonyosan tudja, főleg távközlés módján kommunikálunk. Ezért a mi szerződésünkre is érvényes, hogy távközlési eszközöket használunk, amelyek lehetővé teszik a fizikai jelenlét nélküli megállapodást.

Ha a Feltételek bármelyik része ellentmond az Eshopunkban való megrendelése során jóváhagyottnak, ezekkel a feltételekkel szemben ez a konkrét megállapodás fog előnyt élvezni.

    1. NÉHÁNY MEGHATÁROZÁS
      • Digitális teljesítés minden, amit az Eshopban digitális teljesítés szerződése révén vásárolhat és egyidejűleg digitális formában van létrehozva és kézbesítve vagy digitális szolgáltatás, amely lehetővé teszi az adatok digitális formában történő létrehozását, feldolgozását, elmentését vagy azokhoz való hozzáférését.
      • Az Ár egy pénzösszeg, amit az áruért kell fizetni;
      • Szállítás díja egy pénzösszeg, amelyet az áru kézbesítéséért fizet, beleértve a csomagolás, szállítás, posta és egyéb költségeket;
      • A Bruttó összeg olyan összeg és kézbesítés összege, esetleg egyéb költségek teljes összege, melyet előre nem lehetett meghatározni;
      • ÁFA az érvényes előírások értelmében a hozzáadott értékadó;
      • E-shop a vásárláskor egy általunk üzemeltetett internetes üzlet, amely a köv. címen 
    • Podzáhradná 36/B 821 06 Bratislava, található;
    • Számla egy adóbizonylat, amely a hozzáadott értékadó törvényével összhangban a teljes összegre van kiállítva;
    • pharco s. r. o. székhelye: Podzáhradná 36/B 821 06 Bratislava, IČO 45689911, a Pozsonyi Városi Bíróság által vezetett 67029/B e-mail cím: info@betegekszamara.hu Jogilag eladóként és/vagy kereskedőként járunk el. A félreértések elkerülése végett nem vagyunk üzemeltetői online platformnak (piactérnek), és ilyen platformot nem teszünk elérhetővé a fogyasztók számára, még harmadik félen keresztül sem, ezért nem terheljük a Fogyasztóvédelmi törvény 16. §-ából és 17. §-ából eredő különleges tájékoztatási kötelezettségeinket.
    • Megrendelő az ön visszavonhatatlan javaslata az adásvételi szerződés megkötésére;
    • Vállalkozó olyan személy, aki a Kereskedelmi nyilvántartásban van nyilvántartva, vállalkozási jogosultság alapján vállalkozik vagy az a személy, aki egyéni előírás által van vezetve.
    • Fogyasztó az a természetes személy, aki a fogyasztói szerződés megkötésekor és teljesítésekor nem vállalkozik üzleti vállalkozása vagy más vállalkozó tevékenység tárgyán belül.
    • Fogyasztói vételszerződés a kereskedő, mint Eladó és a vásárló, mint Vevő között létrejött szerződés, ha a vétel tárgya bármilyen ingó tárgy, a digitális elemeket, vizet, gázt vagy korlátozott vagy meghatározott mennyiségű elektromos áramot beleértve akkor is, ha a tárgy még csak készülőben van, többek között a fogyasztó vagy vásárló meghatározása szerint.
    • Az Áruhoz minden hozzátartozik,ami az Eshopban megvehető, az ingó digitális tartalmat vagy szolgáltatást beleértve.
    • Felhasználói fiók az ön által megadott adatok szerinti fiók, amely lehetővé teszi a megadott adatok tárolását és a megrendelt áru, létrejött szerződések áttekintésének történetét vagy a digitális tartalomhoz való hozzáférést és használatot a digitális teljesítés szerződésének keretén belül;
    • Ön az Eshopunkban vásárló személy, aki a jogi előírások értelmében vásárló. Ha a megrendelésben feltünteti azonosító számát, tudomásul veszi, hogy önre a vállalkozók részére meghatározott feltételeknek a rendelkezései vonatkoznak, továbbá a közöttünk megállapodott feltételek, miközben a releváns jogi előírások hézagjaiban joga van a teljes védelemre a tisztességtelen és agresszív üzleti praktikák, a hamis eljárás és a hamis eljárás elmulasztása elleni védelemre;
    • Szerződés az Eshop révén elküldött helyesen kitöltött megrendelés, amely abban a pillanatban lett megkötve, amint tőlünk megkapta a jóváhagyott megrendelést. A szerződés továbbá digitális elemekkel rendelkező tárgy vásárlásának és digitális teljesítésének szerződése. Ha ezen feltételekre azok egyes részeiben vagy a digitális elemek vásárlásának vagy digitális teljesítés szerződésének egyes pontjaiban van utalás, az ilyen egyedi módosítás az adott szerződéstípus árujára és / vagy digitális teljesítésére vonatkozik.
    • Távszerződés egy Kereskedő és Fogyasztó között létrejött és megkötött szerződés kizárólag egy vagy több táveszköz révén, a kereskedő és vásárló fizikai jelenléte nélkül, főleg online felület, elektronikus posta telefon, fax, címzett levél vagy katalógus által (“Szerződés“).
    • a Tt. 40/1964sz. szlovák törvényrendelet.
    • Fogyasztóvédelmi törvény a 108/2024sz. szlovák fogyasztóvédelmi törvény és némely törvénymódosítások.
  1. ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK ÉS ÚTMUTATÓ
    • Az áru vásárlása csakis az Eshop webové rozhranie E-shopu. révén lehetséges.
    • Az áru vásárlásakor köteles helyes, teljes és igaz adatokat megadni. Az áru megrendelésekor megadott adatokat ezért helyesnek, teljesnek és igaznak fogjuk venni.
  2. SZERZŐDÉS MEGKÖTÉSE
    • A szerződést megkötni csak v slovenskom nyelven lehet.
    • A szerződés eshop révén van megkötve, ahol a kommunikációs eszközök használatának költségei ön terhelik. Ezek a költségek nem növelik az áru összdíját, valamint semmilyen módon nem különböznek az alapdíjtól, amelyet ezeknek az eszközöknek a használatáért fizet (főleg internet hozzáférés), és semmilyen további általunk kiszámlázott összeget nem kell várnia. A megrendelés elküldésével egyetért a távkommunikáció eszközeinek használatával.
    • A szerződés megkötéséhez az Eshopban megrendelés kell létrehozni. Ebben a javaslatban a köv. adatokat kell megadni:
      1. Vásárolt áru információi  (az E-shopban az érdekelt árut a "Kosárba tesz Pridať do košíka") gombbal jelöli meg;
      2. Árról, szállításról, ÁFA, fizetés módjáról, bruttó összeg megfizetésének módjáról és a kívánt kézbesítési módról szóló információk. Ezek az információk az Eshopon belül a megrendelés kialakításakor lesznek megadva, ahol az ár, szállítás díja, ÁFA és a bruttó összeg általunk automatikusan a megrendelés javaslatában lesz benne;
      3. Azonosító adatai- a teljes név, szállítási cím, telefonszám és email cím ahhoz szükségesek, hogy az árut le tudjuk szállítani;
      4. V prípade Zmluvy, na základe ktorej Vám budeme Tovar dodávať pravidelne a opakovane, tiež informáciu, ako dlho Vám budeme Tovar dodávať. A szerződés értelmében az árut, valamint a szállítás információját biztosítjuk.
    • A megrendelés kialakításakor annak létrehozásáig változtathatja és ellenőrizheti az adatait.
    • Az ellenőrzés után, amit a "Fizetési kötelezettségű megrendelés " gomb megnyomásával érhet el, kialakítja a megrendelést. A gomb megnyomása előtt jóvá kell hagynia, hogy elolvasta a feltételeket és azokkal egyetért. Ellenkező esetben a megrendelést nem lehet létrehozni. K potvrdeniu a súhlasu slúži zaškrtávacie políčko. A jóváhagyáshoz és belegyezéshez bejelölő mező szolgál. A "Fizetési kötelezettségű megrendelés " gomb megnyomásával minden kitöltött adat közvetlenül nekünk lesz elküldve.
    • A jóváhagyás része a megrendelés összegzése, valamint ezek a feltételek. A megrendelés jóváhagyásával részünkről létrejön a szerződés. A megrendeléskor hatályos feltételek a szerződést elválaszthatatlan részét képezik.
    • Olyan eset is bekövetkezhet, amikor nem tudjuk a megrendelést jóváhagyni. Főleg olyan esetben, ha az áru nem elérhető vagy több darabot rendel, mint ami részünkről lehetséges. A maximális darabszámról mindig előre értesítjük és nem szabadna meglepőnek lennie. Ha bármi másért nem tudjuk a megrendelést jóváhagyni, értesíteni fogjuk és módosított szerződés tervezetet küldünk. A szerződés ilyen esetben akkor van megkötve, amint ön kínálatunkat jóváhagyta.
    • Ha az eshop vagy megrendelés javaslatának keretén belül technikai ok miatt hibás ár lesz feltüntetve, az árut ilyen árért nem vagyunk kötelesek leszállítani akkor sem, ha erről igazolást kap, azaz létrejött a szerződés. Ilyen esetben azonnal értesítjük és jogosultak vagyunk a szerződéstől elállni, miközben erről az elállásról új szerződési kínálatot is küldünk. Az új szerződés ilyen esetben akkor jön létre, ha kínálatunkat jóváhagyja. Ha új kínálatunkat a küldéstől számított 3 napon belül nem hagyja jóvá, jogosultak vagyunk tőle elállni. Nyilvánvaló hiba olyan helyzet, amikor a megrendelő létrehozásakor a bruttó összeg nyilvánvalóan nem felel meg más eladók árának, esetleg láthatóan hiányzik vagy több számjegy van az árban.
    • Ha létrejön a szerződés, köteles a bruttó összeg megfizetésére.
    • Ha már rendelkezik felhasználói fiókkal, a megrendelést azon keresztül kivitelezheti. Ilyen esetben is köteles ellenőrizni annak helyességét, valódiságát és az előre kitöltött adatok teljességét. A megrendelés létrehozása azonos, mint a felhasználói fiókkal nem rendelkező személy esetében, előnye azonban, hogy azonosító adatait nem kell ismételten kitöltenie. 
    • Némely esetben az árura kedvezmény használható. A kedvezmény nyújtásához szükséges, hogy a megrendelőben kitöltse ezeket a kedvezménnyel kapcsolatos adatokat. Ha így tesz, az áru kedvezményes lesz.
  3. FELHASZNÁLÓI FIÓK UŽIVATEĽSKÝ ÚČET
    • Az eshopban történő regisztrációkor felhasználói fiókja elérhető lesz.
    • A felhasználói fiók regisztrációjakor köteles helyes és igaz adatokat megadni és azok változását frissíteni.
    • A felhasználói fiókhoz való hozzáférés felhasználói névvel és jelszóval védett. A felhasználói adatokat titokban kell tartani és ezeket senkivel nem megosztani. Ha bekövetkezik azoknak visszaélése, nem vagyunk érte felelősek.
    • A felhasználó fiók személyes és nem jogosult harmadik személyek általi használatára.
    • A felhasználói fióknak nem kell folyamatosan elérhetőnek lennie, főleg a hardver és szoftver elengedhetetlen karbantartásakor.
  4. CENOVÉ A PLATOBNÉ PODMIENKY, ÁRAK ÉS FIZETÉSI FELTÉTELEK, TULAJDONJOG KIKÖTÉSE
    • Az ár mindig az Eshopban, a megrendelésben és a szerződésben is fel van tüntetve. Ha az eshopon belül különbség van az árunál és a megrendelésben feltüntetett ár között, a megrendelésben feltüntetett ár érvényes, amely mindig azonos lesz a szerződéses árral. A megrendelésen belül meg van adva a szállítás díja is, esetleg azok a feltételek, amikor a szállítás ingyenes.
    • Az 1.4 pont értelmében a bruttó ár tartalmazza az ÁFA-t, valamint az egyéni jogi előírások szerinti minden illetéket.
    • A bruttó összeg megfizetését a szerződés megkötése után és az áru átadása előtt kérjük. A bruttó összeg megfizetése a köv. módokon lehetséges nasledujúcimi spôsobmi:
      1. Bankkártyával online. Ilyen esetben a fizetés fizetőkapun keresztül történik COMGATE, ahol a fizetőkapu feltételei szerint történik a fizetés, amely elérhető a: comgate.sk
      2. Utánvétel. Ilyen esetben a fizetés az áru átadásakor történik. Utánvétel esetében a bruttó összeg az áru átadásakor érvényes.
      3. Készpénzzel személyes átadáskor. Készpénzzel a kirendeltségeken való átvételkor lehet fizetni, melyek jegyzéke a honlapon elérhető. Személyes átvételkor és készpénzzel történő fizetéskor a bruttó összeg az áru átvételekor érvényes.
    • A számla elektronikus formában lesz kiállítva a bruttó összeg megfizetése után, majd email számlájára küldve. A számla fizikailag szintén mellékelve lesz az áruhoz és a létrehozott felhasználói fiókban is elérhető lesz. 
    • A tulajdonjog a bruttó összeg megfizetésekor és az áru átadásakor száll át önre. Banki utalás esetén a bruttó összeg a számlánkra való jóváírásakor van megfizetettnek tekintve. Egyéb esetekben a fizetés kivitelezése a mérvadó.
  5. DODANIE TOVARU, ÁRU KÉZBESÍTÉSE, VÁSÁRLÁS TÁRGYÁNAK VÉLETLEN ELROMLÁSA, ROSSZABODÁSA ÉS ELVESZTÉSÉNEK VESZÉLYE
    • Az áru az ön által kiválasztott módon lesz leszállítva, és a köv. lehetőségek közül választhat z nasledujúcich možností:
      1. Személyes átvétel kirendeltségeinken, melyek jegyzéke honlapunkon elérhető;
      2. Személyes átvétel a Packeta csomagküldő szolgálat kiadó helyein;
      3. Szlovák posta, PPL SK, DHL, Packeta futárszolgálatok általi kézbesítés.
    • Az áru csak Szlovákia Slovenskej republiky területén belül kézbesíthető.
    • Az árut kötelesek vagyunk késedelem nélkül, legkésőbb azonban a szerződéstől megkötött 30 napon belül leszállítani, hacsak erről nem állapodunk meg másképp. Az áru abban a pillanatban van kézbesítve, amint azt ön vagy az ön által meghatározott személy átvette, vagy ha átadtuk a futárnak, amelyet ön a mi általunk felkínált szállításon kívül kiválasztott. Ha az áru részünkről szerelést vagy telepítést igényel, az átadás csak a szerelés vagy telepítés után tekinthető átadottnak. Digitális elemekkel rendelkező áru akkor van átadva, ha hozzáférhet a digitális tartalom letöltéséhez és telepítéséhez, vagy ha a megállapodott időben folyamatos a digitális tartalom és szolgáltatás kézbesítése.
    • A szerződés teljesítésekor bekövetkezhetnek olyan tényezők, amelyek hatással lehetnek az ön által megrendelt áru leszállítására. A szállítás idejének változásáról és a feltételezett új időpontról emailben fogjuk értesíteni, miközben önnek a szerződés felmondásának joga érintetlen marad. Az áru kézbesítésének új időpontját illetően egy nyilatkozatot is küldünk, melyben kérjük igazolni fennálló igényét az áru kézbesítését illetően. Kirendeltségeinken való személyes átvétel esetén az áru átvételének lehetőségéről mindig emailben e-mailu értesítjük.
    • A futártól való áru átvételekor köteles ellenőrizni a csomagolás épségét és bármilyen sérülés esetén ezt azonnal jelenteni a kézbesítőnek és nekünk. Ha sérült a csomagolás, amely jogtalan manipulációról és a csomagba való beavatkozásról tanúskodik, ön nem köteles ezt a csomagot átvenni.
    • Az árut köteles a megállapodott időben és helyen átvenni. Ha az előző mondat értelmében a kézbesített csomagot nem veszi át, e-mailben fogjuk értesíteni, hol veheti azt át, az átvételi időszakot beleértve, vagy az árut az ön írásbeli kérvénye alapján (legkésőbb 14 napon belül) ismételten kézbesítjük, ahol kötelezi magát az összes többletköltség megfizetésére. Ha megszegi átvételi kötelességét, kivétel ez alól a 6.4 pont, ez nem jelenti küldési kötelezettségünk megszegését. Egyúttal ha nem veszi át az árut, ez nem ok a köztünk levő szerződéstől való elálláshoz. Ha az árut utólagos határidőben se veszi át, az ön lényeges szerződésszegése miatt jogosultak vagyunk a szerződéstől elállni. Ha a tárgyi jogot foganasítjuk, az elállás a kézbesítés napjától hatályos. A szerződéstől való elállás nincs hatással a létrejött kár megtérítésének igényére a valódi kézbesítési költségek értékében, esetleg további létrejött kárpótlási igényre.
    • Ha az ön részéről létrejött ok miatt az áru ismételten vagy más módon van kézbesítve, mint az a szerződésben megállapodásra került, ön köteles ezeket a költségeket megtéríteni. Ezeknek a költségeknek a fizetési adatait a szerződésben megadott email címére fogjuk küldeni, ami az email küldésétől számított 14 napig érvényes.
    • Az áru véletlen elromlása, véletlen rosszabbodása és elvesztésének veszélye önre az áru átadásának pillanatában megy át. Ha az árut nem veszi át vagy elutasítja annak átvételét, kivétel ez alól a 4 pont szerinti esetek, a véletlen elromlás, rosszabbodás és elvesztés veszélye abban a pillanatban megy át önre, amint lehetősége volt az árut átvenni, de ön miatt erre nem került sor. A véletlen elromlás, rosszabbodás és elvesztés veszélyének átmenete ön számára azt jelenti, hogy attól a pillanattól kezdve minden elvesztés, megsemmisülés, sérülés vagy egyéb elértéktelenülés következménye önt terheli.
  6. HIBAFELELŐSSÉG JOGAI
    • Hibafelelősség bevezető rendelkezései
      • Ha vállalkozó, kötelezzük magunkat, hogy az árut a megállapodott minőségben, mennyiségben és hiba nélkül fogjuk leszállítani.
      • Ha fogyasztó, kötelezzük magunkat, hogy az árut a Ptk. 617§ általános követelményeivel és a Ptk.  616§ megállapodott követelményei szerinti, eshopunkban vagy propagációs anyagainkban bemutatott tulajdonságokkal összhangban fogjuk hibátlanul biztosítani. Az árunak a Ptk. 617§ általános követelményei értelmében nem kell összhangban lennie, ha a szerződés létrejöttekor ezekről kifejezetten tájékoztattuk, hogy bizonyos tulajdonság nem felel meg az általános feltételeknek és ön ezzel kifejezetten és személyesen egyetértett.
      • Az eladott áru a Ptk. 617§ általános követelményeivel van összhangban, ha:
  1. Minden célra alkalmas, amelyre az azonos fajtájú, megszokott módon használatos áru szolgál, tekintettel az illetékes ágazat érvényes jogi előírásaira, műszaki szabványaira vagy viselkedési kódexekre, ha műszaki szabványok nem voltak kidolgozva;
  2. Megfelel a minta leírásának és minőségének, amelyet a szerződés megkötése előtt elérhetővé tettünk önnek;
  3. A tartozékokkal, csomagolással és használati utasítással-szerelési útmutatóval együtt van leszállítva, amelyet okkal várhat el;
  • d) Adott mennyiségben, minőségben és tulajdonságokkal rendelkezik, beleértve a funkcionalitást, kompatibilitást, biztonságot és napi használat esetén megőrzi funkcionalitását és teljesítőképességét (élettartam), amivel azonos fajtájú áru rendelkezik és ami az eladott áru jellegére való tekintettel elvárható, figyelembe véve bármilyen nyilvános kijelentésünket vagy azonos beszállítói láncban levő egyéb személyek nyilvános kijelentését, a gyártót és annak nevében beleértve. Főleg az áru propagációjakor vagy annak jelölésén, ahol a gyártó az áru készítője, harmadik országokból az EU-ba való importőre vagy egyéb személy gondolható, aki gyártónak tünteti fel magát azzal, hogy az árura ráhelyezi saját nevét, védjegyét vagy egyéb megkülönböztető jelölését. Felelünk azokért a hibákért, amelyekkel az áru a 7.1.1. vagy 7.1.2 cikkely terjedelmében annak leszállításakor rendelkezett.
  • Ha vállalkozó, az áru hibájáért a köv. esetekben nem felelünk:
    • Ha a létező hibákról felvilágosítottuk vagy ha a hibákról tudomása volt a szerződés körülményeinek létrejöttekor és ezek a hibák nem ellentétesek az áru megállapodott tulajdonságaival;
    • Ha az áru hibája annak átvétele után jött létre azzal a feltételezéssel, hogy a hibák nem a mi kötelességeink megszegéséből adódtak vagy az árut a 6. cikkely értelmében átvehette volna és jogi indok nélkül ezt az átvételt elutasította vagy azt nem vette át;
    • Ha az áru látható hibáját a 7.3.1. cikkely értelmében nem kifogásolta időben;
    • Ha az áru rejtett hibáját a 7.3.2. cikkely értelmében nem kifogásolta időben;
    • Használt áru esetében nem felelünk annak használatából és elhasználásából adódó hibákért. Olcsóbban árult áru esetében nem felelünk olyan hibákért, amely miatt olcsóbb ár lett megadva.
  • Ha fogyasztó, nem felelünk az áru hibájáért és tulajdonságaiért, ha:
    • Az áru hibáját a 7.4.1 cikkely értelmében időben nem kifogásolta;
    • Az áru tulajdonságai nem felelnek meg a Ptk. 617 § általános követelményeinek, miközben erről a tényről írásban értesítettük és ezzel a disszonanciával személyesen írásban is egyetértett;

Digitális elemekkel rendelkező áru vételéről vagy digitális teljesítés nyújtásának szerződéséről van szó

  • Az áru hibája helytelen telepítés vagy a szükséges frissítések telepítésének hiánya miatt keletkezett, ha ezeket a telepítéseket biztosítottuk, értesítettük ezek elérhetőségéről és következményeiről arra az esetre, ha azokat nem telepíti föl;
  • A telepítés ignorációja vagy a szükséges frissítések helytelen telepítése, melynek következtében az áru meghibásodott, nem okozta az általunk biztosított használati utasítás hiányossága;
  • Az általános jótállás 24 hónap. A jótállás az ön által átvett áru pillanatától számítódik.
  • Ha az árut kicseréljük, a jótállás ideje az ön által átvett új áru idejétől számítódik.
  • Jogai az áru hibájának felelősségéből, amelyekre garancia vonatkozik megszűnik, ha azt a garancia ideje alatt nem érvényesíti. Gyorsan romló áru esetében a hibafelelősség jogát legkésőbb a vásárlást követő napon kell érvényesíteni, egyébként jogai megszűnnek.
  • Az eladott áru hibás, ha a fenti pontok értelmében nincs összhangban a megállapodott és általános követelményekkel vagy ha használatát harmadik felek jogai ellehetetlenítik vagy korlátozzák, a szellemi tulajdonjogot beleértve. Garantáljuk, hogy a 6.8 pont értelmében az áru hibátlan véletlen romlás, elromlás és elvesztés veszélyének átmenetekor, főleg ha:
    1. Megfelel a leírásnak, fajátnak, mennyiségnek és minőségnek és a megállapodott tulajdonságokkal rendelkezik, hacsak nem volt kifejezetten megállapodva, amit az árunál feltüntettünk, esetleg olyan, ami az áru jellegére való tekintettel ésszerűen elvárható;
    2. Alkalmas a megadott célkora vagy olyan célokra, amelyek az árura általában jellemzőek és működnek;
    3. A hardverrel vagy szoftverrel korlátozottan képes működni, amire az azonos fajtájú áru általában használatos az eladott áru, hardver vagy szoftver (kompatibilitás ) módosítása nélkül, és korlátozva működik olyan eltérő hardverrel vagy szoftverrel, amellyel az azonos fajtájú áru általában használatos (interoperabilitás);
    4. A szerződés szerint összes tartozékkal és használati utasítással van leszállítva;
    5. Ha digitális elemekkel felszerelt áruról van szó, a szerződésben korlátozott frissítések vannak hozzátéve. 
  • Hibafelelősség (reklamáció) jogainak érvényesítési feltételei Vállalkozóknak
    • Köteles felesleges késlekedés nélkül értesíteni és kifogásolni a hibát miután észlelte, legkésőbb azonban az áru átvételétől számított 3 napon belül.
    • A 7.5.1. pont értelmében más hibák (rejtett) felelősségének jogát miután a hibát az árun megállapította köteles késlekedés nélkül, legkésőbb azonban a garancia idejének lejártáig jelenteni,
    • Ha az áru sérült vagy megbontott csomagban érkezik, esetleg, ha a küldemény érezhetően túl könnyű, kérjük, hogy az ilyen árut a futárszolgálattól ne vegye át és erről a tényről azonnal értesítsen minket a e-mailben info@betegekszamara.hu A lenti 7.5.1. szerint látható hibák észlelésekor (pl. mechanikus sérülés) a reklamációt köteles késedelem nélkül érvényesíteni. Az áru látható hibájára, beleértve az áru hiányossága okozta hiba miatt később érvényesített reklamációra nem leszünk tekintettel.
    • A garancia minden, a 7.2. pontban leírt hibára és /vagy ellentétes kötelezettségünkkel a 7.1.1a. pont szerintire vonatkozik.
    • Nem jogosult hibafelelősségből eredő jogát érvényesíteni abban az esetben, ha a hibákért a 7.1.5. pont szerint vagy az érvényes és hatályos törvénymódosítás szerint a szerződés megkötésekor nem felelünk, vagy ha a hibáról az áru átvétele előtt tudott, arra figyelmeztettük, vagy ha ez okból kifolyólag arányos kedvezményt adtunk az árra.
  • Hibafelelősség (reklamáció) jogainak érvényesítési feltételei Fogyasztóknak
    • Jogában áll hibafelelősségi jogainak érvényesítésére, amelyek az átvett árunál jelentkeznek a hiba észlelésétől számított 2 hónapon belül, legkésőbb azonban az átvételtől számított 24 hónapig. Ha digitális elemekkel rendelkező áru megvásárlásáról van szó, ahol a megállapodott időszak alatt a digitális tartalomnak vagy szolgáltatásnak folyamatosnak kell lennie, felelősek vagyunk minden digitális tartalomért vagy szolgáltatásért, amely a megállapodott időszak alatt, legkevesebb azonban 2 évig a kézbesítéstől jelenik meg.
    • Ha az áru sérült vagy megbontott csomagban érkezik, vagy ha a küldemény érezhetően túl könnyű, kérjük, hogy az ilyen árut a futárszolgálattól ne vegye át és erről a tényről azonnal értesítsen minket a e-mailen info@betegekszamara.hu. Ha úgy dönt, hogy az ilyen küldeményt átveszi, a futár jelenlétében ellenőrizze annak tartalmát és hiánytalanságát. Ha az előző mondta értelmében a küldemény ellenőrzésekor észleli, hogy az áru állapota vagy mennyisége nincs összhangban a megrendelővel, a küldemény károsodásáról ajánlott a futárszolgálattal jegyzőkönyvet írni, esetleg az ilyen hiányosságot az átvételi protokollban feltüntetni.
    • Az áru átvétele utáni nyilvánvaló hibák észlelésekor (pl. mechanikus sérülés, hiányzó áru vagy annak tételei, helytelen áru és annak tételei) kérjük a 7.5.1. pont szerint azonnal érvényesítse reklamációját. Az áru nyilvánvaló hibái miatt későbbiekben érvényesített reklamációkor, beleértve a hiányosságokat is jogosultak vagyunk a reklamációt elutasítani.
    • Nem jogosult a hibafelelősség jogának érvényesítésére akkor, ha a hibákért a 7.1.6. pont értelmében vagy az érvényes és hatályos jogi előírások értelmében nem felelünk.
    • A hibafelelősség jogát a 7.5.1. pont szerint jogosult a 7.4.1 pont megnevezett időszakban érvényesíteni.
  • Hibafelelősség érvényesítésének joga (reklamációk)
    • Ha az áru meghibásodik, főleg, ha a 7.1 szerint nem lesz teljesítve néhány feltétel, ilyen hibát jelenthet és érvényesítheti hibafelelősségből eredő jogát (azaz reklamálhat) azonosító adatainknál található címünkre emailt, levelet küldhet vagy személyesen is jelentheti kirendeltségeinken, melyek jegyzéke honlapunkon elérhető. A reklamációhoz mintanyomtatványt is használhat, amely oldalunkon elérhető és a feltételek 1. sz. mellékletét alkotják.
    • Reklamációjában adja meg az áru hibájának leírását, email címet, amelyre szeretne választ kapni és szintén nevezze meg, hogy a hibafelelősségből eredő jog érvényesítésének melyikét alkalmazza. Ez a 7.6.3. -7.6.8. pontokban van meghatározva.
    • A reklamáció érvényesítésekor be kell mutatnia az áru vételét igazoló dokumentumot (számlát), ellenkező esetben a reklamációt nem vagyunk kötelesek elismerni.
    • A reklamáció érvényesítésének napja a hibás áru kézbesítésének napja (az illetékes dokumentumokkal együtt) a (7.5.3 pont szerint). Ha a reklamáció kérvénye hiányos (főleg olvashatatlan, nem világos, nem érthető és a szükséges dokumentumok nélkül), írásban, főleg emailben fogjuk kérni a reklamáció kiegészítését. Ilyen esetben a reklamációs eljárás a kiegészített beadvány kézbesítésekor kezdődik.
    • Ha megkapjuk reklamációját vagy a beadott reklamáció kiegészítését, késedelem nélkül bizonylatot állítunk ki a reklamáció elfogadásáról vagy a hiba kifogásolásáról. Az igazolásban a 7.6.1. pont szerint a megadott lehető legrövidebb időszakot fogjuk megadni, amely alatt eltávolítjuk az adott hibát.
    • Ha a beadott reklamációt a 7.5.4. pont szerint a felszólításunktól számított 10 napon belül nem egészíti ki, kérvényét indokolatlannak vesszük és ha a kívánt információk hiányozni fognak, melyek pótlására felszólítottuk, úgy dönthetünk, hogy az ilyen hiányos reklamációval nem foglalkozunk.
  • Reklamáció intézése
    • A 7.6.3. és 7.6.4. - 7.6.8. pontok szerinti döntése alapján melyik hibaelhárítási módot érvényesíti, a hibát arányos idő alatt fogjuk eltávolítani, amelyre a hiba elbírálásához és javításához van szükségünk, amely azonban a reklamáció érvényesítésétől vagy hiba kifogásolásától számított 30 napnál nem lesz több. A Ptk. 626 § értelmében fogyasztói garanciát nem nyújtunk. Az ön által választott hibaelhárítási módot nem vagyunk kötelesek elfogadni, ha az ön által választott mód nem lehetséges vagy aránytalan költségeket okozna az áru értékére és hiba mértékére való tekintettel.
    • Csak kivételesesetekben és objektív okokból hosszabbíthatjuk meg az igazolásban feltüntetett hibaelhárítási időszakot. Erről a hosszabbításról írásban fogjuk értesíteni.
    • Ha olyan hibáról van szó, amely javítással megszüntethető, jogában áll a hiba ingyenes, és megfelelő időben való eltávolításáról.
    • A hiba elhárítása helyett igényelheti az áru cseréjét.
  • A hiba elhárítása helyett az árut mindig kicserélhetjük egy hibátlanra, ha ez önnek nem okoz komoly nehézséget.
  • A hibaelhárítási időszak lejárta után jogosult az áru díjának arányos kedvezményére vagy a szerződéstől való elállásra. Azonos jogai vannak akkor is, ha a hibát nem javítjuk meg, vagy az árut nem cseréljük ki azért, mert se a csere, se a javítás nem lehetséges vagy ha aránytalan költségeket igényelne, az áru a javítás vagy csere után is továbbra is azonos hibákkal rendelkezik vagy értesítjük, hogy a hibát nem lehet megjavítani vagy kicserélni egy alkalmas időszakban vagy anélkül, hogy komoly nehézségeket okoznánk. A vételár kedvezményének arányosnak kell lennie az eladott áru értékéhez és a hibátlan áru értékéhez viszonyítva. A vételárat vagy a kedvezmény kifizetését azonos módon fizetjük, mint amit a vételár megfizetésekor alkalmazott, hacsak kifejezetten nem állapodunk meg egy másik módban. Minden fizetési költséget mi állunk.

A 7.6.6 pont értelmében a szerződéstől nem állhat el, ha részese volt a hiba keletkezésében vagy ha a hiba elhanyagolható. Ha a szerződés több árut érint, a szerződéstől csakis a hibás áruhoz kapcsolódóan léphet vissza. A többi áruhoz kapcsolódóan a szerződéstől csak akkor állhat el, ha nem várható el, hogy a többi árut szeretné a hibás nélkül megtartani.

  • Ha olyan hibáról van szó, amelyet nem lehet eltávolítani és amely akadályt jelent az áru megfelelő használatában, jogában áll annak cseréjére vagy a szerződéstől felmondására. Ugyanazon jogok illetik meg, ha eltávolítható hibáról van szó, de javítás vagy a hiba ismétlődése miatt az árut nem tudja megfelelően használni.
  • Reklamációt vagy a hiba kifogásolását a javított áru átadásával, cseréjével, vételár arányos kedvezményének kifizetésével vagy írásos elutasító indoklással, azaz a reklamáció elutasításával rendezünk.
  • Ha fogyasztó, a hibafelelősségből eredő jogok érvényesítése a Ptk. 619 § és a fogyasztóvédelmi törvényhez igazodik.
  • Ha elutasítjuk a hibafelelősséget vagy reklamációját, jogában áll egy megbízott, jogosult vagy felhatalmazott személyhez fordulni (pl. szakértő, jogosult, felhatalmazott vagy megbízott személy, jogosult szerviz, tudományos intézet), hogy szakértői véleményt vagy álláspontot szerezzen, amellyel bizonyíthatja az áruból eredő hibafelelősségünket.
  • Ha a 7.8. pont szerint bizonyítja hibafelelősségünket, lehetősége van az áru hibáját ismételten kifogásolni, miközben érvényes, hogy az ilyen felelősséget nem utasíthatjuk el és kötelesek vagyunk reklamációjával ismételten foglalkozni.
  • A 7.8. pont értelmében a szakértői vélemény vagy állásponttal összefüggő költségek minket terhelnek, azonban ezt az ismételt reklamáció intézésétől számított legkésőbb 2 hónapon belül kell érvényesítenie. 
  • Ezzel megfelelően felvilágosítottuk a jogairól, amelyek összefüggésben vannak a hibafelelősségből eredő jogaival. A szerződés megkötésével elismeri, hogy előzetesen és megfelelően elolvasta az áru reklamációjának feltételeit és azokat megértette. 
  1. SZERZŐDÉSTŐL VALÓ ELÁLLÁS
    • A szerződéstől való elállás, azaz a szerződő viszony befejezése a cikkelyben megadott okokból és módon lehetséges, esetleg a feltételek többi rendelkezése alapján, ahol az elállás kifejezetten megadott.
    • Ha fogyasztó, a fogyasztóvédelmi törvény 20 § rendelkezése értelmében az áru átvételétől vagy a szerződés megkötésétől számított 14 napon belül ok megadása nélkül elállhat, melynek tárgya a szolgáltatás nyújtása vagy megkötése, nem adathordozón biztosított digitális tartalom. Ha szerződést kötöttünk, melynek tárgya néhány fajta áru vagy az áru néhány részének kézbesítése, ez az időszak az áru utolsó részének átvételétől számítódik és a szerződés megkötése után, melynek értelmében rendszeresen és ismételten fogjuk biztosítani az árut, az első szállítmány átvételétől számítódik. A szerződéstől bármilyen bizonyítható módon elállhat (főleg email vagy levél küldésével az azonosító adatokon feltüntetett címekre). Az elálláshoz mintanyomtatványt is használhat, amely a feltételek 2. sz. mellékletét képezi. Jogában áll a szerződéstől elállni csak a konkrét áru vagy árukhoz való viszonyban, ha a szerződés alapján több árut biztosítottunk. A szerződéstől való elállás hatásai az esetleges szerződéshez tartozó kiegészítésre is vonatkozik, ami csak kifejezett megállapodás esetén nem érvényes. A szerződéstől való elállás kézbesítésekor késedelem nélkül emailben vagy tartós médiumon biztosítjuk a kézbesítés igazolását.
    • Ha fogyasztó, és az árut nem biztosítjuk időben, a Ptk. 517 1.bek értelmében jogosult a szerződéstől elállni arányos utólagos időszak biztosítása nélkül is, ha (i) elutasítjuk az áru kézbesítését, (ii) az időbeli kézbesítés rendkívül fontos volt a szerződés megkötésének körülményeire való tekintettel, (iii) a szerződés megkötése előtt értesített minket, hogy az időben történő kézbesítés rendkívül fontos.
    • Azonban fogyasztóként nem léphet el a szerződéstől, ha a szerződés tárgya:
      1. Szolgáltatás nyújtása, ha az teljes mértékben végbement és a szolgáltatás a szerződéstől való elállás időszakának lejárta előtt kezdődött az ön kifejezett egyetértésével és egyúttal kijelentette, hogy tudatában volt a ténynek, hogy beleegyezésével elveszti a szerződés elállási jogát a szolgáltatás teljes nyújtása után, ha a szerződés szerint köteles az árat megfizetni;
      2. Áru eladása, melynek értéke függ a pénzpiac mozgásától, melyet nem tudunk befolyásolni és ami a szerződéstől való elállás időszaka alatt következhet be;
      3. Alkohol tartalmú italok árusítása, melyek ára a szerződés megkötésekor lett megállapítva, miközben azok leszállítása legkorábban 30 nap után lehetséges és áruk függ a pénzpiac mozgásától, amelyet nem tudunk befolyásolni;
      4. Áru eladása, amely az ön meghatározásai alapján volt elkészítve, vagy méretre készült;
      5. Áru eladása, amely gyors minőségcsökkenésnek vagy romlásnak van kitéve, ami a kézbesítés után elválaszthatatlanul mással keveredett;
      6. Védőcsomagolásba zárt áru eladása, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okból nem küldhető vissza és melynek védőcsomagolása sérült;
      7. Hangfelvételek, képfelvételek, audiovizuális feljegyzések vagy védőcsomagolásban árusított szoftver, ha az áru kézbesítése után megsérült az eredeti csomagolás;
      8. Havi nyomdatermék eladása a szerződéses előfizetés eladásán kívül;
      9. Digitális tartalom kézbesítése, ha nem volt adathordozón, és a szerződéstől való elállás időszakának lejárta előtt az ön előző kifejezett egyetértésével volt kézbesítve és mi értesítettük, hogy nincs joga a szerződéstől elállni.
    • A 8.2. cikkely értelmében az elállás időszaka betartottnak tekinthető, ha az alatt (legkésőbb azonban az utolsó napon) elküldi a szerződéstől való elállás szándékát.
    • A szerződéstől való elálláskor az árat a kézbesítés napjától számított 14 napon belül visszaküldjük arra a számlára, amelyről az összeget küldte, vagy a szerződéstől való elállásban feltüntetett számlaszámra. Az összeg azonban nem lesz korábban visszaküldve, mint az árut visszaküldi vagy bizonyítja, hogy az visszakerült hozzánk. preukážete, že došlo k jeho zaslaniu späť Nám. Az árut tisztán, ha lehetséges az eredeti csomagolásban kérjük visszaküldeni.
    • A 8.2 cikkely szerinti szerződéstől való elálláskor köteles az árut 14 napon belül visszaküldeni, átadni vagy általunk meghatalmazott harmadik személynek átadni, ahol a visszaküldési költségek önt terhelik. Ez nem érvényes, ha az árut személyesen vagy általunk meghatározott személy veszi át. Az időszak betartottnak van tekintve, ha az áru az időszak utolsó napján került szállításra átadva. Ellenkező esetben ön jogosult arra, hogy visszaadjuk a szállítási költséget, de csakis a legolcsóbb módon történő szállítás díját, amelyet a kiszállításkor kínáltunk. Az első mondat állítása az adathordozó visszaszolgáltatására is érvényes, a szerződés keretén belül digitális teljesítés volt kézbesítve. A szerződéstől való elállása után a digitális teljesítés nyújtásakor jogosultak vagyunk a digitális teljesítés további használatát korlátozni, főleg a digitális teljesítéshez való hozzáférést vagy a felhasználói fiókja megszüntetését. Ha a szerződés tárgya, amelytől eláll a szerződés nyújtása, a szerződéstől való elállás kézbesítésének napjáig köteles a valódi teljesítés árát megfizetni, ha a teljesítés nyújtása előtt kifejezetten egyetértett a szolgáltatással.
    • A károkért akkor felel, ha az áru az ön által eltérő kezelés miatt sérült, annak jellegére és tulajdonságaira való tekintettel. Az okozott kárt ilyen esetben azután számlázzuk ki, miután az áru hozzánk visszakerült és a kiszámlázott összeg 14 napig érvényes.
    • Jogunkban áll a szerződéstől elállni az áru kiárusításakor, hiányakor vagy ha a gyártó, importőr vagy beszállító megszakította annak gyártását vagy jelentős változtatásokat végzett rajta, ami ellehetetlenítette kötelességünk kivitelezését, esetleg vis maior miatt, vagy minden erőfeszítés ellenére, amely tőlünk igazságosan igényelhető, de az árut nem vagyunk képesek a feltételek szerinti időben biztosítani. Ilyen esetekben kötelesek vagyunk erről a tényről késedelem nélkül önt informálni és visszaadni a már kifizetett bruttó összeget, mégpedig a szerződéstől való elállás kézbesítésétől számított 14 napon belül. A kifizetett bruttó összeget azonos módon küldjük vissza, amint azt ön is fizette, miközben ezzel nincs érintve a más módon történő visszaküldés joga, ha ezzel összefüggésben nem lesz önnek további illeték számlázva.
    • A szerződéstől jogunk van akkor is elállni, ha az árut 5 munkanapon belül nem vette át, amint ez a kötelessége létrejött.  
  2. FOGYASZTÓI VITÁK ALTERNATÍV MEGOLDÁSA   
  3. ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
    • Minden írásos kommunikációt elektronikus úton fogunk kézbesíteni. Email címünk azonosító adatainkban van feltüntetve. Leveleinket a szerződésben, felhasználói fiókban megadott email címre vagy a közvetítői oldalra fogjuk küldeni.
    • A szerződést csakis írott megállapodás esetén módosíthatjuk. Jogosultak vagyunk ezeket a feltételeket módosítani és kiegészíteni, ez a módosítás azonban nem érinti a már megkötött szerződéseket, csak azokat, amelyek a módosítás hatálya alatt lesznek megkötve. A változásról csak akkor fogjuk értesíteni, ha felhasználói fiókkal rendelkezik ( hogy rendelkezzük ezzel az információval arra az esetre, ha új árut fog rendelni. A változás nem jelenti a felmondás jogát, mivel nincs megkötött szerződésünk, amelyet fel lehetne mondani) O zmene Vás však budeme informovať iba v prípade, že máte vytvorený Užívateľský účet (aby ste túto informáciu mali v prípade, že budete objednávať nový Tovar, zmena však nezakladá právo výpovede, keďže nemáme uzatvorenú Zmluvu, ktorú by bolo možné vypovedať), alebo Vám na základe Zmluvy máme dodávať Tovar pravidelne a opakovane. A változásról szóló információkat email címére küldjük a változás hatálya előtti 14 napon belül. Ha az ön részéről 14 napon belül nem kapjuk meg a létező szerződés felmondását az áru rendszeres és ismételt kézbesítését illetően, az új feltételek a szerződés részévé vállnak és a legközelebbi szállítmányra vonatkoznak a változás hatályossága után. A felmondási idő 2 hónap.
    • Vis maior esetén, amely előre nem látható (természeti katasztrófa, pandémia, működtetési hibák, alvállalkozó kiesése), nem vállalatunk felelősséget az ilyen következmény vagy előre nem látható esemény okozta kárért. Ha az ilyen állapot 10 napnál hosszabb ideig tart, ön és mi is jogosultak vagyunk a szerződéstől írásban elállni.
    • A feltételek elválaszthatatlan részét képezi az útmutatóval együttes reklamációs mintanyomtatvány (1. sz. melléklet) és a szerződéstől való elállás mintanyomtatványa (2. sz. melléklet).
    • A szerződés, a feltételeket beleértve nálunk elektronikus formában van archiválva, de az ön részére nem elérhető. Ezeket a feltételeket és a megrendelés igazolását mindig emailben küldjük, ezért a szerződéshez a mi együttműködésünk nélkül is hozzáférhet. Ajánlott a megrendelés igazolását és a feltételeket is elmenteni.
    • A fogyasztóvédelmi törvény 2 § I. betűje értelmében tevékenységünkre nem vonatkozik semmilyen viselkedési kódex.

A feltételek érvényessége 19.3.2025

 

  1. MELLÉKLET – REKLAMÁCIÓS NYOMTATVÁNY

Címzett: pharco s. r. o. székhelye: Podzáhradná 36/B 821 06 Bratislava

Reklamáció érvényesítése

Fogyasztó tölti ki 

Vezeték és keresztnév:

 

Lakcím:

 

Vállalkozó tölti ki – természetes személy

Kereskedelmi név:

 

Lakcím / Székhely:

 

Azonosítószám /Bejegyzés

 

Vállakozó tölti ki – jogi személy

Kereskedelmi név:

 

Jogi személy székhelye:

 

Azonosító sz./Cégjegyzékbe való beírás adata:

 

Vállalkozó/jogi személy nevében eljáró személy teljes neve, funkciója:

 

E-mail cím:

 

Megrendelés és számla száma:

 

Megrendelés dátuma:

 

Áru átvételének dátuma:

 

Reklamált áru (megnevezés és kód):

 

Áru hibájának leírása és terjedelme:

 

Az eladó ügyfeleként kérem, hogy reklamációm a köv. módon legyen intézve:

 

A pénzt a számlaszámra kérem küldeni (IBAN)/egyéb módon

 

 

Mellékletek:

Dátum:

Aláírás: